BRUGERVEJLEDNING
TIL E-VASKERI
Med e-vaskeri har du altid dit vaskeri lige ved hånden. Du har mulighed for at se dit forbrug, ændre personlige oplysninger, spærre din vaskebrik og meget mere.
E-vaskeri er en brugervenlig app for både beboeren samt udbyderen, og den er med til at gavne hele fællesvaskeriet - og gøre din oplevelse bedre.
PUNKT 1, OPRET BRUGER
PUNKT 2, LOG IND
PUNKT 3, GLEMT PASSWORD
PUNKT 4, HJEM
PUNKT 5, DIT FORBRUG
PUNKT 6, LEDIG NU
PUNKT 7, RESERVÉR
PUNKT 8, MERE
PUNKT 9, OVERFØR PENGE
PUNKT 10, BESTIL BRIK
PUNKT 11, SPÆR BRIK
PUNKT 12, RESERVATIONSREGLER
PUNKT 13, PRISER I VASKERIET
PUNKT 14, ÅBNINGSTIDER
PUNKT 15, MENU
PUNKT 16, LOG UD
PUNKT 17, INDSTILLINGER
PUNKT 18, PRIVATLIVSPOLITIK
PUNKT 19, SEND MIG ALLE MINE INFORMATIONER
PUNKT 20, LUK MIN KONTO

HENT E-VASKERI TIL DIN SMARTPHONE ELLER BRUG DIN COMPUTER
Få e-vaskeri til din smartphone, for den bedste vaskeoplevelse i dit vaskeri. Med e-vaskeri har du altid dit vaskeri lige ved hånden, hvor du har mulighed for at se dit forbrug, ændre personlige oplysninger, spærre din vaskebrik og meget mere. Hvis ikke du har en smartphone, kan du gå på www.e-vaskeri.dk på din computer.
PUNKT 1
OPRET BRUGER

STEP 1
Åbn e-vaskeri appen og vælg ”opret bruger”

STEP 2
Find og vælg dit vaskeri

STEP 3
Indtast e-mail eller telefonnummer
(dette bliver dit brugernavn)

STEP 4
Modtag sikkerhedskode
(hvis ikke, skal du korretkturtjekke dine indtastede oplysninger)

STEP 5
Indtast din sikkerhedskode og vælg ”send”
PUNKT 2
LOG IND

STEP A
Indtast log ind-oplysninger

STEP B
Klik på log ind
PUNKT 3
GLEMT PASSWORD

STEP A
Vælg ”klik her”

STEP B
Indtast dit brugernavn

STEP C
Opret ny adgangskode
PUNKT 4
HJEM

STEP A
På startsiden kan du se dine reservationer, saldo og priser

STEP B
Scroll ned på siden for at se saldo

STEP C
Scroll længere ned på startsiden for at se priser i vaskeriet
Siden ”Hjem” har et variabelt indhold, og bliver skræddersyet af din udbyder. Derfor afhænger siden af, hvilke funktioner der er tilgængelige i dit e-vaskeri.
PUNKT 5
DIT FORBRUG

STEP A
Vælg ”dit forbrug”

STEP B
Se her din nuværende saldo samt sidste periode

STEP C
Scroll ned på siden for at se din betalings-historik
Siden ”Dit forbrug” er tilgængelig for alle brugere. Betydningen ændrer sig dog fra "EasyPay"-vaskerier til "Credit"-vaskerier.
For et "EasyPay" vaskeri (hvor du indsætter beløb på din vaskebrik) dækker ”nuværende saldo” over beløbet der er tilgængeligt på din vaskebrik og ”sidste periode” dækker over dit forbrug i den seneste periode.
For et "Credit" vaskeri (hvor du betaler via huslejen) dækker ”nuværende saldo” over beløbet for denne måned og ”sidste periode” dækker over dit forbrug i den seneste periode.
PUNKT 6
LEDIG NU

STEP A
Vælg ”ledig nu"

STEP B
Ledig nu oversigt

STEP C
Ledig nu, detaljeret
Siden ”Ledig nu” er tilgængelig for de brugere, der har et relativt nyt vaskeri. Denne funktion kræver, at vaskeriets maskiner kan opkobles til internettet.
PUNKT 7
RESERVÉR

STEP A
Vælg "ny reservation"

STEP B
Vælg dag & tidspunkt for reservation

STEP C
Vælg maskine for reservation og vælg "ok"

STEP D
Reservér oversigt med en reservation
Siden ”Reservér” er kun tilgængelig for nogle vaskerier og kan vælges til af din udbyder.
PUNKT 8
MERE

STEP A
Vælg ”mere”

STEP B
Mere oversigt
Siden ”Mere” har et variabelt indhold, og bliver skræddersyet af din udbyder. Derfor afhænger siden af, hvilke funktioner der er tilgængelige i dit e-vaskeri. Den eneste funktion der er gennemgående i alle vaskerier er funktionen ”Spær brik”.
PUNKT 9
OVERFØR PENGE

STEP A
Vælg "overfør penge"

STEP B
Vælg beløb

STEP C
Accepter vores betingelser

STEP D
Gå til sikker betaling
(betal med enten kort, Mobilepay & PayPal)
Siden ”Overfør penge” er kun tilgængelig for EasyPay vaskerier som indebærer, at du kan indsætte et beløb på din vaskebrik.
PUNKT 10
BESTIL BRIK

STEP A
Vælg "bestil brik"

STEP B
Udfyld bestillingsinformationen

STEP C
Vælg leveringsmetode og beløb

STEP D
Modtag kvittering og vælg "hjem"
Siden ”Bestil brik” er kun tilgængelig for EasyPay vaskerier (hvor du indsætter beløb på din vaskebrik) som indebærer, at du kan bestille en vaskebrik når du får et nyt vaskeri eller mister din nuværende vaskebrik.
Hvis du i et Credit vaskeri (hvor du betaler via huslejen) mister din vaskebrik bedes du kontakte personen du fik den udleveret af.
PUNKT 11
SPÆR BRIK

STEP A
Vælg "spær brik"

STEP B
Spær brik ved at vælge "spærre"

STEP C
Åben din brik ved at vælge "åben"

STEP D
Hvis din brik er låst er det fordi, at vi hos Nortec eller dit lejemåls administration har valgt at spærre din vaskebrik
PUNKT 12
RESERVATIONSREGLER

STEP A
Vælg ”mere”

STEP B
Vælg "reservationsregler"
Siden ”Reservationsregler” er kun tilgængelig for de vaskerier, der har funktionen ”Reservér”. Dog er sideindholdet skræddersyet af din udbyder, og næsten ingen reglementer er ens i vaskerier med denne funktion.
PUNKT 13
PRISER I VASKERIET

STEP A
Find og vælg dit vaskeri

STEP B
Indtast e-mail eller telefonnummer
(dette bliver dit brugernavn)
Siden ”Priser i vaskeriet” er kun tilgængelig for nogle vaskerier og kan vælges til af din udbyder.
PUNKT 14
ÅBNINGSTIDER

STEP A
Vælg ”mere”

STEP B
Vælg "åbningstider"
Siden ”Åbningstider” er kun tilgængelig for nogle vaskerier og kan vælges til af din udbyder.
PUNKT 15
MENU

STEP A
Vælg menu-baren øverst i højre hjørne

STEP B
Indtast e-mail eller telefonnummer
(dette bliver dit brugernavn)
PUNKT 16
LOG UD

STEP A
Vælg menu-baren øverst i højre hjørne

STEP B
Vælg "log ud"

STEP C
Accepter, at du vil logge ud
PUNKT 17
INDSTILLINGER

STEP A
Vælg menu-baren øverst i højre hjørne

STEP B
Vælg "indstillinger"

STEP C
Indstillinger oversigt
PUNKT 18
PRIVATLIVSPOLITIK

STEP A
Vælg menu-baren øverst i højre hjørne

STEP B
Vælg ”privatlivspolitik”

STEP C
Privatlivspolitik oversigt
PUNKT 19
SEND MIG ALLE MINE INFORMATIONER

STEP A
Vælg menu-baren øverst i højre hjørne

STEP B
Vælg "send mig alle mine informationer"

STEP C
Vælg "send mig alle mine informationer"
PUNKT 20
LUK MIN KONTO

STEP A
Vælg menu-baren øverst i højre hjørne

STEP B
Vælg "luk min konto"

STEP C
Vælg "luk min konto"
FAQ's
E-VASKERI
For at kunne logge på e-vaskeri, skal du logge ind med dit brugernavn og din adgangskode. Dit brugernavn består af enten din e-mail eller dit telefonnummer. Har du glemt din adgangskode, kan du trykke på glemt password.
Hvis du mangler din aktiveringskode, kan du blot kontakte os. Vi kan nemt finde din personlige aktiveringskode i vores system.
Hvis din vaskebrik ikke er nået frem til din adresse, er det højest sandsynligt posten der ikke har kunne finde den korrekte adresse. Dette kan skyldes, at der mangler navn på din postkasse. Hvis dette er tilfældet, skal du blot bestille en ny vaskebrik.
Hvis du gerne vil have en vaskebrik, skal du blot gå til bestil vaskebrik.
Dette skyldes oftest, at der har været fejl i internetforbindelsen i vaskeriet, eller at du som bruger har mere end én e-vaskeri-bruger. Kontakt os for at få dette problem løst.
Hvis reservationstiderne og/eller reservationsreglerne er ændret i dit vaskeri, er det fordi din administration eller bestyrelse har besluttet dette.
Hvis du ønsker at blive bruger i e-vaskeri, skal du blot følge vores guide.
Du burde kunne vaske videre på denne eksisterende brik, hvis du tilmelder dig e-vaskeri med din aktiveringskode. Har du ikke denne aktiveringskode, kan du kontakte vores kundeservice.
Send din besked til kundeservice
Udfyld så mange af nedenstående felter som muligt. Det gør det nemmere for os at hjælpe dig.
KundeService
Få hjælp og svar på dine spørgsmål. Eller få fuldt overblik over ledige vasketider, dit forbrug m.m. med e-vaskeri.
TotalCare™
Hos Nortec ved vi, at et professionelt vaskeri skal være funktionelt, indbydende og omkostningseffektivt. Alt det får I med TotalCare™ – en løsning, hvor I udliciterer vaskeridriften til Nortec.