Cover image

Cases

Alsik Hotel & Spa

Alsik Hotel & Spa

  1. 24.800 m2Rengøringsareal
  2. 190 væreslerFordelt på 19 etager
  3. 4 maskinerTil vask af mopper og klude

Alsik Hotel vælger in-house vaskeri

Alsik Hotel har valgt at få eget in-house vaskeri med en serviceaftale fra Nortec. Det giver dem den kvalitetsløsning, der matcher standarderne på det eksklusive nye hotel i det dansk-tyske grænseland – og som sikrer både budgetter, miljø- og brugervenlighed.

Det nordisk designede Alsik Hotel og Spa ligger sig på kortet som et af Danmarks største hoteller med sine 70 meter og 19 etager. Hotellet, der er tegnet af det renommerede danske arkitektbureau Henning Larsen Architects, befinder sig på den gamle smukke havnefront i Svendborg. Her mødes gæsterne med stilfuld arkitektur, udsøgt gastronomi og en uovertruffen udsigt fra den 19 etager høje bygning

Alsik er en del af Sønderborgs plan om at være en CO2-neutral by i 2029. Hotellet er i dag 76% CO2-neutralt med fortsat arbejde på nye grønne løsninger, der kan fører planen i mål.

Hotellet har egen Housekeeping afdeling, og både behovet og ambitionerne for dets hygiejnestandarder er i top. Det var derfor en krævende opgave at finde den helt rigtige vaskeriløsning for hotellet.

Nem betjening

Specialprogrammer

Automatisk sæbedosering

Bæredygtighed

Lavt vand- og energiforbrug

Cover image

Energieffektivt vaskeri styrker Alsiks grønne profil

Alsik Hotel efterspurgte en grøn og miljøvenlig vask-selv-løsning, som en del af deres overordnede bæredygtighedsstrategi. Det har de fået med deres nye, energieffektive vaskeri. Kombinationen af en stor og en mindre vaskemaskine og tilsvarende tørretumblere gør Alsik i stand til at optimere ressourceforbruget efter mængden af tekstiler der skal vaskes.

Cover image

Cover image

Cover image

Cover image

En fleksibel og effektiv vask-selv-løsning

Den rigtige løsning til Alsik Hotel blev skabt i tæt samarbejde mellem Helle Lundbek og Nortecs salgschef, Steen Duus. Valget faldt på eget vaskeri med en serviceaftale, hvor Alsik Hotel selv ejer maskinerne, og Nortec står for løbende service og vedligeholdelse. En løsning, der giver personalet fuld fleksibilitet, fordi de kan vaske løbende og undgår transport til og fra et eksternt vaskeri.

Helle Lundbek havde egentlig forestillet sig et maskin-setup, der udelukkende bestod af store maskiner. Men Nortec anbefalede hhv. en stor og en lille maskine, der giver større fleksibilitet og bedre økonomi. Alle maskinerne er af højeste kvalitet og bygget til 30.000 timers drift.

Det omfattende rengøringsbehov gjorde det oplagt at installere specialmaskiner med hhv. kapacitet på 9 kg og 20 kg til lokal vask af mopper og klude. Dermed mindskes behovet for indkøb af klude og mopper, og Alsiks investering på denne post reduceres.

“Efter nøje overvejelse stod det klart for mig, at eget vaskeri er den bedste løsning. Det giver os fuld fleksibilitet, fordi vi kan vaske løbende og slippe for transport til og fra et eksternt vaskeri. Samtidig kræver det færre klude og mopper, hvilket reducerer vores investering.”

Helle Lundbæk, housekeeping manager, Alsik Hotel og Spa

Nyt, fleksibelt vaskeri giver økonomiske besparelser

Med det nye in-house vaskeri har Alsik Hotel fået den professionelle løsning, der matcher de høje krav: Fleksibilitet, der sikrer, at personalet altid har de nødvendige klude og mopper til rådighed. Maskiner udvalgt netop til hotellets behov bl.a. med specielle MopCare™-programmer og uldprogram.

Flere vaskeopgaver kan nu klares in-house – med et minimalt energi- og vandforbrug og med høj brugervenlighed, der sikrer effektive arbejdsgange. Tilvalget af TotalService giver ubegrænset support fra en lokal Nortec tekniker, der rykker ud med ultrakort varsel, så der aldrig er langvarige driftsstop.

Det betyder, at Alsik Hotel har fået både drifts- og budgetsikkerhed – og en lav miljøpåvirkning, der understøtter hotellets grønne profil.

Hvad har du på hjerte?

Vi sidder klar til at hjælpe og lytte, alle ugens dage. Bare udfyld formularen herunder, så vender vi retur til dig hurtigst muligt.

Din besked er sendt

Tak for din besked. Du hører typisk tilbage fra os indenfor 24 timer.

Vi gemmer udelukkende dine oplysninger, så vi kan besvare din henvendelse. Læs her, hvordan vi behandler dine persondata.