Parat til en ny løsning
Service Team Nyborg har leveret rengøring og vaskeriopgaver til Nyborg Kommunes institutioner siden 2008. Virksomheden driver et centralvaskeri for kommunen og vasker mopper og klude fra de kommunale rengøringsopgaver, samt tøj og linned for kommunens visiterede borgere.
På den baggrund har Service Team Nyborg udviklet et gennemtænkt system, hvor borgernes tøj er mærket og vaskes i separate net. Det sikrer god service, men stiller også store og komplekse krav til et moderne og driftssikkert centralvaskeri. Og det var præcis, hvad ServiceTeam søgte.
Service Team Nyborg stod med et forholdsvis nyt vaskeri. Virksomheden ejede selv maskinerne, og planen var, at de skulle slides op. Men ledelsen var også indstillet på ambitiøs nytænkning.
De blev nysgerrige på Nortecs TotalCare-løsning og muligheden for en helt ny samarbejdsform – selvom den lagde op til en større omlægning.
Som offentlig leverandør var det imidlertid afgørende for Service Team Nyborg, at løsningen ikke blev dyrere. Der skulle være budgetsikkerhed i hele aftaleperioden, så virksomheden kunne bevare sin konkurrencedygtighed – og så skulle vaskeriløsningen kunne tilpasses hurtigt og uden store omkostninger.
Det er vigtigt for os, at vores konsulent er en samarbejdspartner - ikke sælger. Han skal forstå de vilkår vi arbejder under, og jeg vil kunne stole på, at han fortæller, hvis jeg bør lave en ændring, der vil gavne os. Og det kan jeg her.
Jytte Hansen, leder
Behovsdækning
Sammen med Service Team Nyborg afdækkede Nortec behovet for en vaskeriløsning. Da effektivitet er en vigtig faktor, gik vi i detaljen og så nærmere på, hvor meget der vaskes pr. dag, hvor store portionerne er, og hvilke typer tekstiler, der vaskes.
På den baggrund gav vi et uforpligtende oplæg på det antal og den type maskiner, der ville passe til Service Team Nyborgs behov. Det inkluderede priser på vask og tørring – og en gennemskuelig præsentation af den økonomiske model for samarbejdet. Og så selvfølgelig den anbefalede serviceløsning.
Det gjorde udslaget for Service Team Nyborgs beslutning. Der blev udarbejdet en skriftlig samarbejdsaftale, hvor alt blev sammenfattet enkelt og forståeligt.
Opgaven gik nu videre til Nortecs projektafdeling, der planlagde forløbet og herefter indrettede det nye vaskeri og monterede de aftalte maskiner. ServiceTeams nye vaskeri var nu klar til brug.
3 af de vigtigste fordele for Service Team Nyborg
Nyt vaskeri - uden investering eller tab
Vaskemaskinerne i Service Team Nyborgs nye vaskeri har en kapacitet op til 32 kg, og tumblerne er gasdrevne til gavn for vaskeriets økonomi og miljøperformance. Sker der ændringer i behovet, tilpasses maskin-setup’et uden beregning. Løsningen er således fleksibel og uden risiko. Nortec købte maskinerne fra det eksisterende vaskeri, så der ikke var tab forbundet med udskiftningen.
Med TotalCare betaler Service Team Nyborg pr. maskinstart og afregnes på den måde kun for det faktiske forbrug. Prisen pr. maskinstart inkluderer desuden vand, el, gas, specialsæbe og en række specialprogrammer, der gør det muligt at vaske flere typer vasketøj i samme maskine. Alt sammen uden investering fra Service Teams Nyborgs side.
Et samarbejde baseret på vidensdeling
For Service Team Nyborg er den helt store forskel i hverdagen aftalen om fri service. Ledelsen har med stor tilfredshed udliciteret hele ansvaret for maskiner og drift til Nortec.
Service Teams Nyborgs medarbejdere – der alle er specialuddannede – tilkalder selv den lokale servicetekniker ved driftsforstyrrelser. Ham er de på fornavn med, og de kan ringe direkte frem for til et callcenter.
Service Teams Nyborgs ledelse gik ind i samarbejdet med Nortec med store forventninger og samarbejdet er blevet en frugtbar udveksling af viden og erfaring. Ikke mindst fordi Jytte Hansen ved siden af jobbet som leder for Service Team Nyborg også er bestyrelsesmedlem i Dansk Rengøringsteknisk Forening.
Hos Service Team Nyborg er de enormt gode til at gøre tingene rigtigt og til at tænke i nye baner, så de bruger vaskeriet optimalt. Det udfordrer os på en god måde, og en så kompetent kunde er med til at udvikle Nortecs service i en positiv retning.
Steen Duus, salgsdirektør, Nortec
Service Team Nyborgs vaskeri består af disse maskiner:
Hvad har du på hjerte?
Vi sidder klar til at hjælpe og lytte, alle ugens dage. Bare udfyld formularen herunder, så vender vi retur til dig hurtigst muligt.
Din besked er sendt
Tak for din besked. Du hører typisk tilbage fra os indenfor 24 timer.